fbpx

מיוצר בסין: לא מה שחשבתם

סין היא כבר מזמן לא רק יצרנית המונית של רהיטים זולים, אלא שחקן חשוב בעולם עיצוב הפנים. והתיאבון החדש לעיצובים סיניים מתעורר בראש ובראשונה בסין עצמה: עד שנת 2022, למעלה מ-75% מהצרכנים העירוניים של סין צפויים להרוויח בין 9,000 ל-34,000 דולר לשנה. במקביל לעיבוי מעמד הביניים, סין משקיעה בחינוך דור חדש של מעצבים: 400 בתי ספר לעיצוב תעשייתי כבר מנפיקים בוגרים בקצב של 10,000 לשנה. מעצבים חדשים אלה מעדכנים מסורות – אבל גם מתעדכנים בטרנדים עכשוויים מרחבי העולם ויוצרים שיתופי פעולה מפתיעים.


והמעצבים כבר מוכנים לקראתם עם ריהוט, טקסטיל וקרמיקה. כך, למשל, מוטיבים קלאסיים כמו הדרקון או הפריחה עוברים הפשטה או נצבעים בצבעים עדינים יותר. קולקציית מנורות הבלון של ג'יאורג'יה זנטלטו עבור המותג האיטלקי Atipico מהדהדים את האהיל הסיני המסורתי – אבל זונחים את החומרים המסורתיים לטובת מראה מתכתי ומודרני.

דוגמא אחרת היא המותג NewChi של המעצב הסיני היינריך וונג, שמפיח חיים חדשים בתעשיית החרסינה הסינית. הקולקצייה שלו Lighter Then White מפרשות מחדש את התרבות והפילוסופיה הסיניות בהקשרים עכשוויים: צורות זוויתיות של עיצוב מערבי מציגות דמויות, אגדות וסמלים מהתרבות הסינית.

חומר מסורתי נוסף שעושה קאמבק הוא חמר היקסינג המהולל, ממנו נהוג להכין קנקני תה זה אלפי שנים בזכות יכולתו לשמר את טעמי התה העדינים. מסיבה זו קולקציית Zisha Tea Project של הסטודיו Neri & Hu משנגחאי שומרת על החמר במרקמו ובצבעיו המקוריים, אבל מפיקה ממנו כלי מטבח מגוונים ומודרניים.

בזירת הריהוט, המעצב הטייוואני ג'ף דיו שי שואב השראה מרהיטי עידן שושלת מינג ומנסה להחזיר עטרה ליושנה – ואת הבמבוק לאופנה. שולחן ה-Zhou Ba Xian של דיו שי הוא אינטרפרטציית במבוק חדשה לשולחן העץ הרגיל שימצא ברוב משקי הבית הסיניים.

חילופי מעצבים

בשנה שעברה השיקה ענקית הריהוט השוודית איקאה קולקציה היברדית המוקדשת לעיצובים ששואבים השראה הן מהתרבות הסקנדינבית והן מהתרבות הסינית. שיתוף הפעולה הזה בין מעצבים ובעלי מלאכה משתי המדינות הניב מהדורה מוגבלת של רהיטים וכלי בית המשלבים צורות גיאומטריות בצבעים חזקים כגון אדום ירוק ושחור מסין – ורהיטי עץ מלובן שהפכו לסימן ההיכר של הריהוט הסקנדינבי.

 

דוגמא נוספת להתקרבות המזרח למערב (או להפך) אפשר למצוא במותג כלי הבית ההונג קונגי Jia Inc., ששורשיו בסין אבל לקוחותיו פזורים בכל העולם. במקום להשתמש בבמבוק הקלאסי, כלי המטבח של Jia עשויים מטרקוטה – מה שמקנה להם פונקציונליות בינלאומית, המתאימה לכל סוגי המטבח. "למרות שהמוצרים שלנו הם לא סיניים במובהק", אומרת ז'קלין שן מהמותג Jia, "החומרים והטקסטורות שלנו כן מספרים סיפור ברור".

ואילו מותג קמעונאות האונליין Bundshop מתמחה בהפצת העיצובים הסיניים ללקוחות המערב: לצד המוצר, האתר מציג את פרופיל המעצב. האתר קם ב-2012, לאחר שמייסדיו למדו על הקשיים העומדים בפני מעצבים סיניים בבואם לפרוץ לשוק האמריקאי, וכיום רוב לקוחותיו הם סינים שנולדו בארצות הברית. "למוצרים שלנו יש משקע תרבותי חשוב בעיני הצרכן הסיני-אמריקאי", מסבירים המייסדים. "זאת הדרך שלהם להתחבר למסורת".

שנת המעצב

בשנה שעברה שבוע העיצוב של בייג'ינג הוכיח לעולם את הפוטנציאל הגלום בשיתוף פעולה עם דור היצירתי החדש של סין, והנה כבר השנה יערך שבוע העיצוב הראשון של שנגחאי. העיר שגדלה בקצב המהיר ביותר בעולם צפויה לארח 40,000 מעצבים, אדריכלים וצרכנים מכל קצוות תבל. אירוע נוסף שיש לצפות לו הוא Maison & Objet Asia – תערוכת חללי פנים שתערך בחודש הבא בסינגפור ועתידה לסלול דרך חדשה עבור הדור הצעיר של מעצבים מדרום-מזרח אסיה. למעלה מ-150 מותגים – חלקם אירופאים וחלקם מקומיים – יתחרו ביניהם על מושכות הלייף סטייל האסייתי.

תמונות באדיבות אתר stylus


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת