fbpx

שחור על שחור

טקס יפני בן 85 שנה, היווה את ההשראה לחנות של מותג האופנה Juun.J בסיאול, עם מוטיבים גאומטריים וסקאלה צבעונית בין שחור ללבן


קרדיט צילומים: Yonjoon Cho

כשמשרד העיצוב הקוריאני WGNB ניגש לתכנן את חנות הדגל של מותג האופנה Juun.J בסיאול, מקור ההשראה שלו היה טקסט יפני משנת 1933 בשם ״בשבח הצללים״ (In Praise of Shadows), שעוסק באסתטיקה היפנית ובדקויות שלה. ״שחור הוא הצבע שהכי מסמל את המותג, והצל היפה ביותר של ׳קיום בלתי מוחשי׳ אף הוא שחור״, מסבירים חברי WGNB את הבחירה שלהם להסתמך על הקונטרסט בין שחור ללבן בפרויקט. 

מוטיבים גאומטריים בסיסיים של עיגולים, משולשים ומרובעים נוכחים אף הם בצורה בולטת בפרויקט. בעוד שבחלק הפנימי של החנות נעשה שימוש במרקמים שחורים חלקים כמו עץ, מתכת ואבן, החלק החיצוני כוסה כולו בטקסטורה עדינה. 

הכניסה לחנות היא דרך מסדרון פתוח שעובר בין בית הקפה לחצר. המסדרון מוביל אל חלל בצורת קוביה שכולל את בגדי הנשים: חלל בהיר ופתוח, עם רצפה וקירות בוהקים בגימור מבריק, שנועד ״לשים דגש על החושך״. בגדי גברים מוצעים למכירה בקומה העליונה, שמייצרת תחושת קצב הרמונית. חדרי ההלבשה ומסילות שעליהן תלויים הבגדים מוקמו בתוך גומחות כהות, לצד אלמנטים פיסוליים, מעקה תלוי מעל בור בצורת אליפסה ורצפה מלאה באבנים שחורות. חלון משולש, שצופה אל בית הקפה בקומת הקרקע, מכניס לחלל כמות קטנה של אור בצורה מדודה. 

תוך שימוש במטאפורה נוספת – Dark Matter – למסה שנוצרה בחושך, חברי הסטודיו מסכמים ש״הרעיון הוא לשלוט במרחב כולו באמצעות גוונים שונים של שחור, שיוצרים תחושת עומק רב־שכבתית. האפלה, שנוצרה באופן טבעי על ידי הצללים שיצרו החפצים המוחשיים החלל, מאפשרים מראה מושך ויוצא דופן״. 


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת