fbpx

עקרון הרצף במדריד

פעולות בסיסיות בבית כמו בישול, שינה, מנוחה וניקיון קיבלו קידוד צבעוני בוהק בדירת רווקים במדריד


כשהאדריכל הספרדי גונזלו פרדו ממשרד האדריכלים Gon Architects, ביחד עם האדריכלית אנה טורס, ניגשו לתכנן דירה לרווק צעיר בקומה השלישית של בית מגורים טיפוסי במדריד, האתגר שניצב בפניהם היה כיצד להפוך חלל בעל פרופורציות של מלבן באורך 21 מטרים, לדירה מזמינה ונעימה. 

הקונספט שבחרו בו היה ״רצף״, שהעניק לשם הפרויקט את שמו – Sequence House. כך, הם תכננו את החלל סביב הרעיון של יצירת סדרת נקודות מבט ותצפית הקשורות לפעולות הבסיסיות של מגורים: בישול, שינה ומנוחה, עבודה, ניקיון ודאגה לגוף.

צילום: Imagen Subliminal

נקודת המוצא של מלאכת התכנון הייתה לעבוד עם מערכת הקירות התומכים הקיימת במקביל לחזית הבניין, כדי ליצור סדרה של חדרים בגדלים שונים. כדי ליצור רצף מבטים בין החללים השונים הם הסירו חלקים מהקירות התומכים ככל שהתאפשר, מה שאפשר את עקרון הרצף. עיקרון נוסף שהנחה אותם בתכנון היה שימוש לא צפוי בצבע.

צילום: Imagen Subliminal

כך, אזור המטבח קיבל כתם עז של כחול עמוק, במבנה גיאומטרי; לחיפוי קירות האמבטיה נבחר צהוב בוהק; וצידו האחד של חדר השינה חופה באריחי טרקוטה אדומים וחמים, המהווים רקע הולם לצמחיה הירוקה והשופעת. בין כולם מחברים הרצפה שחופתה בפרקט העץ, ופריטי הריהוט שמוסיפים נקודות צבע ומהווים ניגוד לקירות הלבנים.

צילום: Imagen Subliminal

המטרה הייתה ״ליצור רצף של נרטיבים אדריכליים, המנסחים את הפונקציה וניתנים להגדרה מחדש בכל עת, בהתאם לצרכיו של בעלי הדירה״, אומרים האדריכלים. התוצאה היא ״חלל ביתי, חופשי ופלואידי, שבו מתבצע מחקר על מושג ההשתהות בחלקים השונים של הבית״.

צילום: Imagen Subliminal

ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת