fbpx

כמו לשחק טטריס בצבע אחד

מרכז קהילתי בסין הפך לגן ילדים תוך התערבות מינימלית בחלל ושימוש בצבע שיוצר חוויה מרחבית חדשה


קרדיט לצילומים: WU Qingshan

 

כשאטלייה Archmixing שפועל משנחאי קיבל לידיו מבנה ששימש בעבר כמרכז שירות קהילתי, והתבקש להפוך אותו לגן לילדים, לוחות הזמנים הצפופים הכתיבו התערבות מינימלית במבנה הקיים. בנוסף, לפי האני מאמין של הסטודיו, התערבות מינימלית במבנה היא אחד מעקרונות הפעולה שלהם, בכל הקשור לעיסוק באדריכלות עירונית יום־יומית. מבחינתם, שיפוץ ושימוש חוזר בבניינים ״רגילים״ הוא חלק מההבנה של האדריכל שהפעולה שלו היא רק פאזה אחת בחיי הבניין. 

 

האתגר היה איך בכל זאת ליצור שינוי במבנה – ששטחו 5,400 מ״ר והוא מוקף במבני המגורים הסטנדרטיים של פרברי העיר – ולהפוך את החלל לגן ילדים חי ותוסס. השימוש בצבע היה הפיתרון המתבקש. במטרה לשבור את מראה החזית המקורית של הבניין, אולם להישאר בכל זאת נאמנים לאדריכלות הקיימת, סכמת הצבעים החדשה מורכבת בכל פעם ממשטחים חופפים של צבע אחד – כחול, ירוק, אדום או כתום – בבהירות משתנה. האפקט שנוצר נראה כמו משחק טטריס בצבע אחד בכל פעם, והוא מודגש בשעות הערב כשהאורות מאירים את החלל מבפנים.

 

השפה הצבעונית של משטחי צבע ריבועיים וחופפים ממשיכה גם לאזורי פעילות החוץ ולחיפויי המעברים שמגנים על הילדים, ההורים והצוות מרוחות וגשמים. בנוסף, כדי ליצור חוויה מרחבית חדשה בתוך החלל, האדריכלים השתמשו בגבהים המשתנים של תקרה וצבעו אותם בגוונים שמאזכרים את חזיתות המבנה. כך, חללים שבם התקרה נמוכה יועדו לאזורי משחק, בעוד שהתקרות הגבוהות נועדו ליצור אווירה משותפת שבה מורים וילדים יכולים לשבת ביחד ולבצע פעילויות שונות.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת