fbpx

חתיכות של זמן

קו התאריך הבינלאומי היווה השראה למיצב שהורכב מ־168 אלף מספרים מניירות צבעוניים


האדריכלית והמעצבת עמנואל מורו (Emmanuelle Moureaux) ידועה במיצבים הצבעוניים שלה שתוכננו בעבור חברות ענק ומותגי אופנה כמו יוניקלו ואיסי מיאקי. בעבר אף כתבנו על המיצב ששתכננה מ־140 אלף תווים צבעוניים, לחגיגות 100 שנה למשקה יפני שהתקיימו במקביל לפסטיבל כוכבים מסורתי ביפן.

צילום: Charles Emerson

בחודש פברואר השנה מורו חנכה בגלריה NOW בלונדון את ״חתיכות של זמן״ (Slices of Time), המיצב בקנה המידה הגדול הראשון שלה בבריטניה. שם העבודה מהדהד את המיקום של הגלריה – בסמוך לקו התאריך הבינלאומי בגריניץ׳, שלפי נקבעים התאריך (והשעה) ברחבי העולם.

צילום: Charles Emerson

מורו השתמשה ב־168,000 מספרים שנחתכו מניירות צבעוניים, כדי ״לבטא את העבר, ההווה והעתיד״. ביחד הם מרכיבים 120 ״פרוסות״ של זמן, הכוללות שכבות ב־100 גוונים שונים של צבע וממלאות את החלל. התוצאה נדמית כייצוג של כדור הארץ, והיא בעלת אסתטיקה מורכבת וצבעונית במיוחד.

צילום: Charles Emerson

״כשהגעתי לראשונה לטוקיו, הוקסמתי לגמרי מהצבעים ששטפו את הרחוב, ובאותו הרגע המוח שלי החליט לעבור ליפן״, מסבירה מורו. ״המספר האינסופי של שלטי חנויות וקווי החשמל מבעד להבזקי שמיים כחולים, שמוסגרו בנפחים שונים של בניינים, יצרו ׳שכבות׳ תלת־ממדיות והיו ההשראה לעבודה״.

כך, בהשראת השכבות האדריכליות והצבעוניות של טוקיו ואלמנטים מרחביים יפניים מסורתיים כמו מסכי הזזה, מורו חילקה את המרחב באמצעות צבע. באמצעות השימוש בצבע ככלי עיצובי ואדריכלי, מורו מצליחה ליצור רגש באמצעות צבע בעבודותיה, הנעות בין אמנות, עיצוב ואדריכלות.

צפו בסרטון המייצב:


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת