fbpx

זיגי: מיצב קליידוסקופי בכל צבעי הקשת

מיצב בניו יורק שהוקם לרגל עונת החגים, הורכב משמונה קילומטרים של מיתרים שיצרו מיצב קליידוסקופי המואר בכל צבעי הקשת


בחמש השנים האחרונות עורכת שכונת Flatiron בניו יורק, תחרות שנתית לעיצוב הרחבה הציבורית שבמרכזה. הרחבה, שצורתה משולש, ממוקמת לאורך שדרות ברודווי בין השדרה החמישית ורחוב 23, ומהדהדת את צורתו האיקונית של גורד השחקים שנמצא בשוליה. הכינוי ״פלאט־איירון״ דבק במבנה בשל דמיונו למגהצי הבגדים של אותה תקופה, והוא גם שנתן לשכונה את שמה.

Ziggy_-_Cameron_Blaylock_021.jpg
צילום: Cameron Blaylock, Hou de Sousa

ההצעה, שזכתה בתחרות האחרונה והוצגה בתקופת החגים שזה עתה הסתיימה, הייתה של משרד האדריכלים המקומי Hou de Sousa: מיצב קליידוסקופי בכל צבעי הקשת בשם Ziggy, שחוגג את עונת החגים ״עם גוונים תוססים ומחוות משחקיות״, כפי שמתארים אותו חברי הסטודיו. המיצב הורכב ממוטות פלדה שחורים, המשמשים בדרך כלל כאמצעי לחיזוק מבני בטון. אלה יצרו שלושה נפחים מעוגלים קלים, ״שקופים״ ועמידים בפני רוחות.

צילום: Cameron Blaylock, Hou de Sousa

בתוך המיצב נמתחו למעלה משמונה קילומטרים של מיתרים. אורות שיצאו מהאדמה, מתחת לכל מבנה. צבעו את המיתרים בשלל צבעים ויצרו את המראה המפתה והמהפנט שנוצר בשעות החשיכה. המבנים הצבעוניים הזמינו את העוברים והשבים לשבת, לקיים אינטראקציה וכמובן… לצלם ולשתף רגעים בלתי נשכחים ברשתות החברתיות. בעבור אלה שחיפשו רגע של הפוגה מההמולה העירונית, העיצוב הודגש על ידי כמה ״שערים הפוכים״, שהוסבו לתפקוד כספסלים לנוחות העוברים והשבים.

צילום: Cameron Blaylock, Hou de Sousa

ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת