fbpx

היקום הצבעוני של המילים

חגיגות 100 שנה למשקה יפני אהוב שהתקיימו במקביל לפסטיבל כוכבים מסורתי היוו השראה למיצב שהורכב מ־140 אלף תווים צבעוניים


 קרדיט צילומים: Daisuke Shima

בחודש יולי האחרון התקיימו חגיגות 100 השנה למשקה היפני קלפיס, משקה עם טעם קליל, מעט חלבי וחומצי בדומה ליוגורט. במקביל התקיים פסטיבל הכוכבים היפני המסורתי, שבמהלכו אנשים נוהגים לכתוב את התקוות והחלומות שלהם על פיסות נייר צבעוניות ולתלות אותן על ענף במבוק, בתקווה שאלו יתגשמו.

המעצבת עמנואל מורו (Emmanuelle Moureaux) – שידועה במיצבים הצבעוניים שלה שתוכננו בעבור חברות ענק ומותגי אופנה כמו יוניקלו ואיסי מיאקי – התבקשה לחבר בין שני האירועים. לשם כך היא תכננה את המיצב ״יקום של מילים״ (Universe of Words), כביטוי לאותם תקוות וחלומות.

מורו השתמשה באלף־בית הפשוט ביותר שילדים יפנים לומדים, שמורכב מ־46 תווים שונים. את אלו היא תרגמה ליקום תלת־ממדי שהורכב מ־140 אלף תווים צבעוניים, שיצרו גריד שהסוף שלו לא נראה לעין. התווים סודרו בדומה לצבעי הקשת במקטעים של כחולים, ירוקים, אדומים, צהובים, כתומים, סגולים וכן הלאה, ויצרו מופע מרהיב ולא שגרתי.

תוך כדי הליכה בין אלפי התווים, שנצבעו ב־100 גוונים שונים, נוצרו מילים אקראיות שביחד בראו יקום שחיבר בין צבע, שפה ותרבות. בין האותיות הסתתרו דמויות של הבקבוקים ולוגו המותג, מה שלדברי מורו הוסיף לכל המיצב תחושה משחקית של גילוי והסתרה, תוך שיטוט בחלל צבעוני שהשרה באותה נשימה שמחת חיים מתפרצת ורוגע אין־סופי.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת