האחים האאס: ״כל צבע הוא לגיטימי״

מפלצות חביבות, כסאות שעירים, פטריות ענק ואלפי חרוזים: העולם הפנטסטי של האחים האאס מציג צבעוניות יוצאת דופן בתערוכה חדשה במיאמי

קרדיט לצילומים: The Haas Brothers: Ferngully, December 5, 2018 – April 21, 2019, The Bass. 
Zachary Balber. Image courtesy The Bass, Miami Beach.

 

במוזיאון ״באס״ (The Bass) לאמנות עכשווית במיאמי נפתחה בחודש שעבר תערוכת רטרוספקטיבית ראשונה של התאומים ניקולאי וסיימון האס, שפועלים בעשור האחרון ממקום מושבם בלוס אנג׳לס תחת השם האחים האס (The Haas Brothers). מתחילת הקריירה המשותפת שלהם השניים ידועים ביכולת שלהם ליצור עולמות דמיוניים ופנטסטיים שלוקחים השראה מעולם החי והצומח, ולטשטש את הגבולות בין העיצוב הפונקציונלי ליצירה האמנותית לכדי שפה מגובשת.

 

אחד ממרכיבי השפה המובהקים והבולטים שלהם הוא השימוש המובחן ויוצא הדופן בצבע. למרות שנדמה שכרגע הם נמצאים בתקופה הסגולה שלהם, קשה לחלץ מעבודתם פאלטה צבעונית סטנדרטית. הם מתייחסים לצבע בצורה חופשית ומשוחררת כעוד כלי בארסנל הכלים שלהם: סגולים, כתומים, כחולים, ירוקים, ורודים, צהובים ואדומים – לכולם הזדמנות שווה.

 

את הקרדיט לכך הם תולים בעבודה עם קבוצת אומניות בדרום אפריקה בשנת 2015. ״אחרי העבודה המשותפת באפריקה הבנו שכל צבע הוא לגיטימי: אין פאלטה, זה רק עניין של איך אתה משלב בין הצבעים״, הם מספרים. ״אנשים מגיבים לצבעים שונים בהתאם למה שהם מרגישים באותו הרגע. גם אנחנו ככה: כששנינו אומרים ׳אני אוהב את החלק הזה׳ בעבודה ו׳אני אוהב את האזור הזה׳, אנחנו פשוט ממזגים את שני החלקים יחד. וזו הפאלטה של התערוכה: זה מה שאנחנו מרגישים כרגע״.

 

התוצאה המשחקית מדברת בעד עצמה: האוביקטים בתערוכה נעים מהפונקציונלי לעבר אוביקטים פיסוליים, משחקיים, עם תכונות אנושיות של מפלצות חביבות בדמות כסאות שעירים עם רגליים מברונזה, פטריות ענק שמשולבים בהן אלפי חרוזים, עצי דקל ששולבו בהם חלקים ממצנחים או אגרטלים מוזרים חסרי צורה מוגדרת. הכל ביחד, לפי האחים האאס, עוסק בנושאים כמו מדע, טבע, מיניות ונוסטלגיה; בפונקציונליות שקיימת בטבע ושקיבלה את הפרשנות שלה מבני האדם.

הוספה למועדפים

חלוקת המאמרים לנושאים תעשה לך סדר ותאפשר לך בהמשך לגשת אליהם בקלות

יצירת נושא חדש

בחירת נושא שירכז סביבו את המאמרים שהכי מעניינים אותך


ביטול