fbpx

התחזית ל-2019: פנטזיה, אלקטרוניקה, אסקפיזם ו- MeToo#

הלאומיות מול הגלובליות, המזרח מול המערב, השוביניזם מול הפמיניזם, המדע מול הפייק ניוז, הקיצוניות הדתית מול החילוניות, השמרנות מול החדשנות, האישי מול הפוליטי – 2018 הייתה שנה של התנגשויות עוצמתיות בתנועת המטוטלת של ההיסטוריה. במקביל, 2018 הוכיחה שגם ליחיד יש את היכולת לחולל שינוי, שלכל אחד ואחת מאתנו יש את הכוח לסחוף המונים.


תחזית הטרנדים ל-2019 שואבת מכל התהליכים המורכבים האלה, ומציעה סוגים שונים של התמודדות עם רוחות השינוי:

Dark Splendor

אל מול מציאות מטלטלת, עולה בנו צורך כמעט אינסטינקטיבי לברוח אל עולם של דמיון ופנטזיה, בו אנחנו בוראים את המציאות החדשה שנבחר. הסגנון מאופיין בהתרפקות דקדנטית על עולם האתמול, עם קריצה למה שנחשב בעולם הישן לסממנים של גבריות, למועדון ג'נטלמנים סגור: גימורי יוקרה ומידה של חשיבות וטקסיות, שאליהם מצטרפות נגיעות מודרניות. הצבעים כאן כהים, עמוקים, כמעט קודרים בסגנון פילם-נואר – אולי מתוך ביקורת מסוימת על הפטריארכיה.

Soft Serenity

גן עדן פרטי ואסקפיסטי אין כאן, רק רצון לקחת פסק זמן מההמולה, ליצור מרחב מחבק ומכיל ופשוט להירגע בתווך חמים ורגוע. בשונה מטרנד ה-Sounds of Silence שהצגנו ב-2018, הפעם הצורך בתחושה ביתית וברורה מתבטא בגוונים חמימים ובטקסטורות טבעיות.

Electric Dreams

אם זה העתיד – אז בואו נחגוג אותו. טרנד זה מאמץ את השינוי כרצוי, אפילו כנחשק. הוא אנרגטי, בולט, דיסהרמוני וגלובלי, כמו הגלילה בפיד הפייסבוק. הצבעים כאן בוהקים, כמעט מסנוורים מרוב התלהבות. הגימורים מבריקים וניאוניים, ואפילו הפלסטיק חוזר לקדמת הבמה.

Violently Happy

טרנד זה קושר את מהפכת ה-#MeToo עם טקסטורות נשיות שעד כה לא נתפסו כעיצוב עילי, כגון אריגה, טוויה וסריגה. ברוח האקטיביזם הפמיניסטי החזק, הוא עוצר ושואל שאלות נוקבות על העולם ועל התפקיד שלנו כמעצבי העולם. הצבעים כאן כמעט מתנגשים זה בזה, מתוך מטרה לאתגר את מה שנחשב ל"עיצוב נכון". גבולות העיצוב נדחקים לקצה והגדרת היפה מקבלת משמעות חדשה עם שימוש אחר בצורות, בצבעים, במידות ובפרופורציות.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת