fbpx

ההיגיון שבבלאגן: תחזית הטרנדים ל-2018

במציאות של חוסר ודאות, כשחדשות לבקרים אנחנו מרגישים כאילו סוף העולם הגיע, יש לנו כמה דרכים להתמודד. דרכי ההתמודדות שלנו כמעצבים ואדריכלים בפרט, וכבני אדם בכלל, הן הבסיס לטרנדים שנראה בשנה הבאה. הטרנדים ל-2018


Joyfully Chaotic:

טרנד שלוקח את גישת 'סוף העולם הגיע' כסיבה (או כתירוץ) לעשות כל מה שבא לנו. אם סוף העולם הגיע – אז אין כללים ואין חוקים. הכול אפשרי. הכול הולך עם הכול: ריבוי תרבויות, עירוב סגנונות, עושר שפות, טקסטורות עם patterns שעולים זה על זה ומתנגשים זה בזה. הצבעוניות נועזת ובועטת, ומציגה לנו את כל גווני הקשת (אדום, כתמתם, צהוב, ירוק, כחול וסגול) כמעט בלי אף גוון בהיר, כשאליה מתווסף הזהב ה"טראמפי" המנצנץ והבוהק למרחקים. וכמה שיותר – יותר טוב.

Out of the Woods:

מבטא את תחושת הסכנה שמלווה מצבים של חוסר ודאות. כשהסביבה מסוכנת לנו, אנחנו מחפשים דרך לברוח או להסתתר (fight or flight). הצבעוניות כאן מבוססת על גוונים עמוקים מן הטבע, גם כמחווה לצבעי הסוואה אבל גם מתוך התבוננות אל הטבע כמורה לחיים. נמצא כאן מנעד עצום של גווני ירוק, החל מירוק יער ועד ירוק זרחני, עם מעט נגיעות של סגול ושל ורוד. הטקסטורות מחוספסות מעט ומתכתבות עם חומרים טבעיים כגון יוטה, סוויד וחלודה.

Dawn of a new Day:

נוקט בגישה אופטימית לחיים, וגורס שתחושת סוף העולם היא בעצם הזדמנות להתחיל מחדש, לברוא עולמות חדשים. הוא אופטימי, קליל, משנה את הכללים – אבל בעדינות (טשטוש מגדרי, טשטוש בין דורות). כיוון שהוא עוסק ביצירת עולמות חדשים, הוא "משחק" בחומרים חדשניים ובטכנולוגיה (חומרים מרוכבים, hybrid, הדפסת תלת ממד, IOT). הצבעוניות שלו משלבת גוונים פסטליים וססגוניים כגון ורוד (Millennial Pink), טורקיז וסגול מחשמל עם גוונים ניטרליים כמו שחור, לבן ומנעד של גווני אפור.

Sounds of Silence:

 מבטא את הרצון הטבעי שלנו לחזור אל המוכר והבטוח, לחפש קרקע יציבה. בעולמות העיצוב והצבע הדבר מתבטא בחזרה לחומרים ולצבעים טבעיים, למרקמים רכים ומלטפים, לעדינות. בין החומרים והגימורים שנפגוש ב-2018 יהיו נצנוצים עדינים של זהב, Rose Gold ונחושת, הלקוחים מעולם המתכות והמינרלים הטבעיים בעלי הנצנוץ הטבעי. את המטאליים המאופקים ישלימו טקסטורות של חומרים במראה טבעי, חשוף, כגון בטון ואבן. זה חיבור של ניגודים שמשלימים זה את זה – גוונים חמים מול גוונים קרים, הבטון הקר והמנוכר לצד הנחושת החמימה. מבחינה צבעונית זאת הקולקציה השקטה ביותר, והיא משלבת גווני פסטל ורודים ורכים עם גווני כחול עמוקים המשרים עלינו שלווה ורוגע.

הצבעים שיורדים והצבעים שעולים

ומאחר שאנחנו עוסקים בתיעוד ובחקר הטרנדים בצבע כבר למעלה מעשר שנים, אנחנו יודעים להגיד איזה גוון הולך ומתבלט ואיזה הולך ונעלם". אז אילו צבעים נראה יותר ב-2018 – ואיזה ייעלמו מהנוף?

אלה שעולים:

ורוד – רבות דובר כבר על ה-Millennial Pink (שבארץ נקרא "ורוד פודרה" משום מה), שהופך מגוון דגש לגוון רקע, ומצטרף למשפחת הצבעים הניטראליים.

סגול – מי שנעדר לחלוטין בארבע השנים האחרונות מהטרנדים עושה את דרכו חזרה, והוא מופיע בעיקר כגוון דגש כהה ועוצמתי. בתיאוריה כנראה שזו גם הסיבה שפנטון בחרו בו לצבע השנה שלהם ל-2018.

זה שיורד:

צהוב – מי שהיה דומיננטי מאוד בארבע השנים האחרונות הולך ומאבד מכוחו, נחלש והופך לרך ופסטלי, ומי שתופס את מקומו הוא הירוק – מירוק רעל ועד ירוק יער.

נדלקתם על טרנד? הזמינו את מניפת הטרנדים ותוכלו להתחיל לתכנן!


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת