fbpx

ירוק ועגול בליסבון

פתח מעגלי שמחבר את הסלון למטבח וסקאלת צבעים מינימליסטית של חום וירוק, מקנים אופי יחודי לשתי דירות בליסבון שאוחדו לחלל אחד


כשהאדריכל מנואל טוחאל (Manuel Tojal) קיבל לידיו שתי דירות סימטריות, הממוקמות בבניין טיפוסי מהמאה ה־19 בשכונת Picoas בליסבון, המשימה שהונחה לפתחו הייתה איחוד הדירות ששטחן המשותף 80 מ״ר. בנוסף, תהליך התכנון כלל שיפוץ כולל ושדרוג התשתיות, מבלי לאבד את זהותן המקורית של הדירות ומבלי להתפשר על הפיכתן לדירה אחת המתאימה למגורים במאה ה־21.

צילום: Francisco Nogueira

בבסיס החיבור בין הדירות טוחאל יצר פתח מעגלי שמחבר את הסלון למטבח, משמש כאלמנט צורני יחודי יוצא דופן, ובה בעת מפריד בין חלל האירוח הציבורי למטבח. ״הייצוג הפואטי של הפתח המעגלי״, הוא מסביר, יחד עם אוביקט שיוצא מהקיר המשותף ויכול לשמש הן כספסל והן כמדף, מהדהדים את סגנון הארט־דקו שמאפיין את הבנייה באזור.

צילום: Francisco Nogueira

סקאלת הצבעים המינימליסטית שבה נעשה שימוש בפרויקט, מתבססת על הצבעוניות של פרקט העץ הבהיר שמחפה את הרצפה, ומשלים את הירוק־מנטה (על גווניו השונים), שמכסה בין השאר את המשקופים, ארונות המטבח והבגדים ודלתות החדרים. ההמשכיות של משטחי הצבע הירוקים מחלל לחלל, יוצרת בדירה תחושה רגועה ונעימה שעוברת מחדר לחדר.

צילום: Francisco Nogueira

עיצוב הדירה מאפיין את טביעת האצבע של טוחאל, שפועל בפורטוגל מאז 2014 במטרה ליצור אדריכלות פשוטה וצנועה באופייה. לאחר שסיים את האוניברסיטה בליסבון למד טוחאל שנה בפקולטה לאדריכלות בטוקיו, שם שיתף פעולה עם סטודיו SANAA וספג את עקרונות המינימליזם היפני. ״כל החלטה בעיצוב קשורה למערך השיקולים״, הוא מסכם: ״נפח, גיאומטריה, פרופורציה, חזרה, פרטים, חוויה, אור וטקס״.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת